הקורס מיועד למנהלים בדרגים השונים, למנהלי משאבי אנוש, מנהלי צוותים ומנהלי פרויקטים. קורס המיועד להקניית כלים ומיומנויות גישור למשתתפים שיאפשרו להם לפתור קונפליקטים בצורה הטובה ביותר, תוך שמירה על מערכות היחסים, החשובות למהלך העבודה התקין בארגון. הקורס יעסוק בלימוד תיאורטי והתנסותי של הליך הגישור – ככלי לטיפול והתמודדות במצבי קונפליקט בארגון.

מידע מלא

 

בכל ארגון קיימים קונפליקטים המובנים בארגון. קונפליקטים בין מנהל סניף להנהלה, בין מנהל לכפיף, בין עובד לעובד בין עובד ללקוח ועוד. קונפליקטים אלה גורמים לרעשים וחיכוכים מיותרים בחיי הארגון, ומפריעים לתפקוד הסדיר של המעורבים בו. הקונפליקטים הפנים ארגוניים אינם מגיעים לדיון בבית המשפט, וצריכים להגיע לפתרון במסגרת הארגון. הגישור הפנים ארגוני ,הוא תהליך השונה באופיו מגישור המגיע מבית המשפט, ויטופל במסגרת הקורס.

בקורס הגישור ניתן את הדגשים החשובים לארגון כגון: גישור פנים ארגוני, וגישור בתחום יחסי עבודה.

נושאי הקורס:

  • מושגים בסיסיים במשא ומתן מבוסס עקרונות (principled negotiations)
  • תיאוריה ומודל המשא ומתן – שבעת האלמנטים ככלי להכנת המו"מ
  • תפיסות אישיות
  • תקשורת ככלי להשגת מטרות
  • הגישור כניהול משא ומתן מונחה
  • הצגת קשת האפשרויות ב – ADR (Alternative Dispute Resolution)
  • תפקיד המגשר – סגנון אישי, דעות קדומות, הבדלי תרבות
  • מיומנויות וכלים
  • הבנת יחסי הכוחות בין הצדדים
  • סוגי מפגשים בגישור
  • זיהוי נושאים ואינטרסים – מעבר מעמדות לאינטרסים
  • פיתוח אופציות להגיע להסכמה

שיטת ההדרכה: קורס הגישור אינטראקטיבי וכולל הרצאות, סימולציות ותרגילים מחייהם המקצועיים של המשתתפים, המאפשרים למשתתף לחוות גישור בהנחיה מודרכת.
משתתפי הסדנה: רצוי שישתתפו בכל קבוצה עד 20 משתתפים.
משך הסדנה: 40 שעות אקדמיות